اخبار کوتاه | تیر

هم افزایی کلانشهرها در راستای بهره مندی از مزایای درآمدی فیبرنوری ضروری است/ سازمان تنظیم مقررات رادیویی کشور به دنبال تعامل با شهرداری ها

رییس کمیسیون فناوری اطلاعات و شهر هوشمند کلانشهرهای کشور:

هم افزایی کلانشهرها در راستای بهره مندی از مزایای درآمدی فیبرنوری ضروری است/ سازمان تنظیم مقررات رادیویی کشور به دنبال تعامل با شهرداری ها

نویسنده: reza shokri/دوشنبه, 06 تیر,1401/دسته ها: اخبار, تیر

رتبه بندی این مطلب:
بدون رتبه

به گزارش روابط عمومی سازمان فناوری اطلاعات و ارتباطات شهرداری ارومیه، نشست تخصصی کمیسیون فناوری اطلاعات و شهر هوشمند کلانشهرهای کشور با حضور رییس و اعضا کمیسیون و با توجه به گزارش و اعلام موضوع کمیته زیرساخت این کمیسیون به صورت ویدیوکنفرانس برگزار شد.

یاسر اسدپور در این نشست تخصصی مجازی بر تعامل با سازمان تنظیم و مقررات رادیویی کشور و همکاری های فی مابین کمیسیون کلانشهرها و این مجموعه تأکید کرد.

وی با بیان اینکه یکسری هماهنگی ها و صحبت ها از قبل انجام شده است، افزود: در راستای نیل به اهداف مدیریت شهری در حوزه فناوری اطلاعات و زیرساخت های این حوزه و بهره مندی از مزایای آن ضروری است، شاهد هماهنگی کامل باشیم.

رییس کمیسیون فناوری اطلاعات و ارتباطات مجمع شهرداران کلانشهرهای کشور گفت: ان شاء الله با همگرایی در کمیسیون و با نظارت کارشناسی و مدیریت که تدوین و ارائه می شود طی یک جمع بندی موارد موجود به سازمان تنظیم مقررات رادیویی اعلام شود تا  نکاتی که مدنظر کلانشهرها از سوی دولت اعمال شود.

 اسدپور تصریح کرد: امیدواریم بتوانیم در حوزه درآمدی فیبرنوری اقدامات مناسبی در سطح کلانشهرها انجام بدهیم.

وی عنوان کرد: رویکرد سازمان تنظیم مقررات رادیویی نسبت به گذشته در رابطه با شهرداری ها مثبت تر شده از این رو ضروری است، پیگیر و مصر موضوعات مدنظر خود باشیم تا اجرایی شوند.

اسدپور یادآور شد: با توجه به نیازی که در حوزه زیرساخت وجود در سطح کشور وجود دارد و اهدافی که سازمان مقررات رادیویی در سطح ملی پیگیری می کند به دنبال تعامل با شهرداری ها هستند.

وی اظهار کرد: رایزنی با وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات و سازمان تنظیم مقررات رادیویی جهت در نظر گرفتن مباحث مطرح شده از سوی شهرداری ها در تصمیم گیری ها مورد توحه جدی قرار گیرد تا یکسری موارد با اعمال نظر کلانشهرها توسط دولت تصویب و اجرایی شود و شهرداری ها هم در کنار حاکمیت برای ارتقا این سرویس ها هم راستا تلاش کنند و از منافع آن بهرمند شوند.

اسدپور تعیین تکلیف در حوزه تعرفه گذاری بر حفاری ها را وظیفه شوراهای اسلامی شهر دانست و بر پیگیری این موضوع از سوی آنها تأکید کرد و ادامه داد:  هم افزایی در راستای استفاده از مزایای درآمدی فیبرنوری بین کلانشهرها ضروری است.

رییس کمیسیون فناوری اطلاعات و شهر هوشمند مجمع شهرداران کلانشهرها خاطرنشان کرد: خواسته ها و مطالبات کلانشهرها یکپارچه شده و از تمامی ظرفیت ها استفاده شود  و لازم است به طور جدی پیگیری کنیم تا یکسری امتیازات را برای شهرداری ها بگیریم.

در ادامه جلسه مدیران فناوری اطلاعات کلانشهرهای کشور و کمیته زیرساخت کمیسیون فناوری اطلاعات و شهر هوشمند مجمع شهرداران کلانشهرهای کشور به ارائه گزارشاتی و مباحثی در راستای اجاره دهی و تعرفه گذاری فیبرنوری، توسعه زیرساخت ها،  همکاری با FCP ها ، آماده سازی بسته های سرمایه گذاری مشارکتی و محلی شدن تصمیم گیری ها در کلانشهرها با توجه به محدودیت ها پرداختند.

در پایان جلسه مقرر شد نقطه نظرات کلانشهرها همراه با طرح های پیشنهادی از طریق کمیته زیرساخت کمیسیون فناوری اطلاعات و کلانشهرهای کشور تدوین و ارسال  و همچنین جلسه بعدی این کمیسیون به صورت حضوری و با حضور رییس سازمان تنظیم مقررات رادیویی کشور در تهران برگزار شود.

تعداد نمایش ها (553)/نظرات (0)

کلمات کلیدی:

x
تصویر روز
کلیه حقوق این سایت متعلق به سازمان فناوری اطلاعات و ارتباطات شهرداری ارومیه می باشد.
دی ان ان