اخبار کوتاه | دی

هدف شهر هوشمند ارتقا کیفیت زندگی شهروندان است/ ثبت سینوتک در تقویم رویدادهای استارتاپی کشور

رییس سازمان فناوری اطلاعات در گفتگو با صداوسیمای مرکز آذربایجان غربی:

هدف شهر هوشمند ارتقا کیفیت زندگی شهروندان است/ ثبت سینوتک در تقویم رویدادهای استارتاپی کشور

نویسنده: reza shokri/پنجشنبه, 23 دی,1400/دسته ها: اخبار, اخبار IT, دی

رتبه بندی این مطلب:
بدون رتبه

به گزارش روابط عمومی سازمان فناوری اطلاعات شهرداری ارومیه، یاسر اسدپور در حاشیه "سینوتک" اولین رویداد استارتاپی شهر هوشمند ارومیه و طی مصاحبه ای با واحد خبر صداوسیمای مرکز آذربایجان غربی گفت: هدف از این رویداد برندسازی "سینوتک" و در سالهای آینده برگزاری نمایشگاه دستاوردهای شهر هوشمند است.

وی افزود: رویداد استارتاپی شهر هوشمند در سالهای آینده در تقویم رویدادهای استارتاپی کشور گنجانده خواهد شد.

رییس سازمان فناوری اطلاعات و ارتباطات شهرداری ارومیه اظهار کرد: طی سالهای آینده در شهر ارومیه همراه با همایش ، ورکشاپ های مختلف ملی و بین المللی را خواهیم داشت و در کنار آن نمایشگاههای مربوطه را نیز پیش بینی کرده ایم.

اسدپور ادامه داد: امیدواریم بتوانیم همه بازیگران اکوسیستم فناوری و نوآوری کشور  را درگیر اکوسیستم فناوری آذربایجان غربی بکنیم تا شاهد نتایج بسیار مثبت آن در شهرمان باشیم.

وی تصریح کرد: هدف شهر هوشمند ارتقا کیفیت زندگی شهروندان است.

اسدپور با اشاره به تعداد ایده های ارسالی به رویداد تصریح کرد: بیش از ۱۲۰ ایده از طرف شرکت های دانش بنیان، دانشجوها و افرادی که در این زمینه فعالیت دارند، فرستاده شده و از این تعداد نزدیک به ۳۰ مورد در همایش بررسی شد.

وی یادآور شد: تفاوت این رویداد با رویدادهای دیگر در این است که سه شتابدهنده در سطح ملی حضور دارند و از طرف معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری نیز حمایت های لازم نیز انجام می شود و حتی ایده های منتخب تا ۶ ماه حمایت می شوند تا به محصول منجر شوند.

اسدپور با توجه به آمادگی برای برگزاری رویداد تاکید کرد: از مدتها پیش چالش های مدیریت شهری شناسایی و استخراج  و در سایت مربوطه اطلاع رسانی شد و وقتی برای این چالش ها ایده هایی ارائه و محصولاتی تولید شود، شهرداری نسبت به بهره برداری و استفاده از آنها در راستای هوشمند سازی اقدام خواهد کرد.

وی عنوان کرد: رویدادهای اینچنینی در ایجاد حساسیت بین مردم و دستگاههای مختلف نقش مهمی ایفا می کند‌.

اسدپور اظهار کرد:، هوشمندسازی با همکاری مردم و دستگاهها و نقش آفرینی استارتاپ ها اتفاق می افتد و در این راستا کمک به فرهنگسازی و آشنایی آحاد جامعه با مفهوم شهر هوشمند بسیار ضروری است

وی گفت: با سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی  توافق کرده ایم تا این سازمان در راستای فرهنگسازی حوزه فناوری اطلاعات و شهر هوشمند به سازمان فناوری اطلاعات کمک کند و اقداماتی را به صورت مشترک آغاز کنیم.

اسدپور تاکید کرد: هم افزایی بیشتر برای پیشبرد اهداف شهر هوشمند و فرهنگسازی استفاده از خدمات الکترونیکی لازم است.

وی خواستار مساعدت صداوسیمای مرکز آذربایجان غربی در خصوص فرهنگسازی خدمات غیرحضوری و الزامات ایجاد شهر هوشمند شد.‌

رییس سازمان فناوری اطلاعات و ارتباطات شهرداری ارومیه خاطرنشان کرد: هدف همه ما کمک به ارتقا کیفیت زندگی مردم و توسعه پایدار است.

تعداد نمایش ها (582)/نظرات (0)

کلمات کلیدی:

x
تصویر روز
کلیه حقوق این سایت متعلق به سازمان فناوری اطلاعات و ارتباطات شهرداری ارومیه می باشد.
دی ان ان