اخبار کوتاه | مرداد

راه اندازی آزمایشی فاز اول ارتباط سیستمی بین سامانه های شهرداری ارومیه و نظام مهندسی استان/ منطقه پنج به عنوان پایلوت اجرای ارتباط دوسویه بین شهرداری و نظام مهندسی انتخاب شد

طی نشستی تخصصی مطرح شد؛

راه اندازی آزمایشی فاز اول ارتباط سیستمی بین سامانه های شهرداری ارومیه و نظام مهندسی استان/ منطقه پنج به عنوان پایلوت اجرای ارتباط دوسویه بین شهرداری و نظام مهندسی انتخاب شد

نویسنده: reza shokri/ﺳﻪشنبه, 18 مرداد,1401/دسته ها: اخبار, مرداد

رتبه بندی این مطلب:
بدون رتبه

به گزارش روابط عمومی سازمان فناوری اطلاعات و ارتباطات شهرداری ارومیه، نشست تخصصی بین شهرداری ارومیه و سازمان نظام مهندسی ساختمان آذربایجان غربی با هدف بررسی چگونگی ایجاد وب سرویس تبادل اطلاعات و ایجاد ارتباط سیستمی دوسویه فی مابین سامانه شهرسازی شهرداری ارومیه با سامانه نظام جامع الکترونیک سازمان نظام مهندسی ساختمان استان آذربایجان غربی برگزار شد.

در این نشست که با حضور دکتر حسین مهدی زاده شهردار ارومیه و امیرحسین مرادزاده رییس سازمان نظام مهندسی ساختمان آذربایجان غربی برگزار شد، راهکارهای موجود برای توسعه همکاری ها مورد بحث و بررسی قرار گرفت.

 طی این نشست تخصصی با توجه به راه اندازی آزمایشی فاز اول وب سرویس ارتباط سیستمی بین سامانه های شهرداری و نظام مهندسی (موضوع ارسال دستور تهیه نقشه)، مواردی در ابتدای جلسه و به صورت نمونه بر روی چند ملک از سوی سازمان فناوری اطلاعات و ارتباطات شهرداری ارومیه ارائه شد.

همچنین طی بحث و تبادل نظر در خصوص ادامه فرآیند و بیان مشکلات احتمالی از سوی طرفین و بیان اهمیت موضوع در راستای کاهش مراجعات شهروندان به شهرداری، اهمیت حذف کاغذ و کاهش روند بروکراسی اداری در راستای تکریم شهروندان با توافق و حمایت دو مجموعه، مقرر شد ادامه روند کار تسریع شود.

در این جلسه تعامل و هماهنگی منطقه پنج شهرداری به عنوان پایلوت اجرای ارتباط دوسویه بین شهرداری و نظام مهندسی انتخاب شد تا پس از اتمام هر فاز از مراحل الکترونیکی کردن ارتباط بین شهرداری و نظام مهندسی، ابتدا در منطقه پنج راه اندازی و سپس در سایر مناطق اجرایی شود. 

ایجاد ارتباط مرکز داده شهرداری با سازمان نظام مهندسی از طریق فیبر نوری اختصاصی شهرداری و اعلام آمادگی سازمان فاوا جهت میزبانی دیتای  سازمان نظام مهندسی از جمله سایر مواردی بود که به بحث و بررسی گذاشته شده و مورد توافق قرار گرفت.

همچنین سازمان نظام مهندسی نیز با هدف حمایت همه جانبه، آمادگی خود را جهت ارسال نقشه های ازبیلت به شهرداری و ارائه کامل لیست دفاتر مهندسی به تفکیک صلاحیت و به تفکیک گرید دفاتر جهت ثبت در سامانه شهرسازی اعلام کرد که مورد استقبال شهرداری ارومیه قرار گرفت.

حسین مهدی زاده در این نشست تخصصی طی سخنانی اهمیت پیاده سازی ارتباط سیستمی  با نظام مهندسی را یادآور شد.

وی افزود: اگر این ارتباط در همه فرآیندهای بین شهرداری و نظام مهندسی ساختمان برقرار شود موجب کاهش محسوس مراجعات مردمی و افزایش رضایت شهروندان خواهد شد.

 شهردار ارومیه  بر سیستمی شدن و عدالت محور کردن توزیع دستور تهیه نقشه مابین دفاتر تاکید کرد.

شایان ذکر است؛ این جلسه در تداوم سلسله نشست های تخصصی هفته ها و ماههای گذشته بین سازمان فاوا شهرداری و نظام مهندسی ساختمان برگزار شد و خروجی حاصل از این جلسات تخصصی برای تسهیل در امور جاری و سرعت بخشیدن در خدمت‌رسانی به شهروندان امری ضروری است و موجب شفافیت در حوزه ساخت و ساز، نظارت بیشتر و رضایتمندی شهروندان می شود و با کوتاه کردن پروسه فرآیندهای اداری، موجب صرفه جویی در وقت و هزینه شهروندان، مدیریت شهری و نظام مهندسی می شود.

 معاون معماری و شهرسازی شهرداری،  معاون مالی و اقتصادی، مدیر شهرداری منطقه یک، ریاست و کارشناسان سازمان فاوا و رئیس اداره نظارت بر سیستم شهرسازی شهرداری ارومیه و همچنین دکتر قادر احمدی نایب رییس سازمان نظام مهندسی ساختمان استان و نمایندگان شرکت طراح سامانه نظام جامع الکترونیک سازمان نظام مهندسی ساختمان استان از جمله دیگر حاضرین در این نشست تخصصی بودند که هرکدام نظرات کارشناسی خود را برای پیشبرد امور و دستیابی هرچه سریعتر به اهداف برنامه ریزی شده ارائه دادند.

تعداد نمایش ها (540)/نظرات (0)

کلمات کلیدی:

x
تصویر روز
کلیه حقوق این سایت متعلق به سازمان فناوری اطلاعات و ارتباطات شهرداری ارومیه می باشد.
دی ان ان