اخبار کوتاه | مهر

سامانه تجمیع عوارض شهرداری ارومیه راه اندازی می شود/ افزایش درآمدها و وصول مطالبات عقب افتاده با اجرای هوشمندسازی  در شهرداری

رییس سازمان فناوری اطلاعات و ارتباطات شهرداری ارومیه:

سامانه تجمیع عوارض شهرداری ارومیه راه اندازی می شود/ افزایش درآمدها و وصول مطالبات عقب افتاده با اجرای هوشمندسازی در شهرداری

نویسنده: reza shokri/یکشنبه, 04 مهر,1400/دسته ها: اخبار, مهر

رتبه بندی این مطلب:
بدون رتبه

به گزارش روابط عمومی سازمان فناوری اطلاعات و ارتباطات شهرداری ارومیه، یاسر اسدپور با اشاره به اینکه در بسیاری از مواقع دیده می شود که شهروندی بدون تسویه حساب با شهرداری در یک یا چند حوزه، خدمات متنوعی در دیگر  بخشها دریافت می کند، اظهار کرد: باید با هوشمندسازی و اجرای سیستم های یکپارچه و به روزرسانی اطلاعات موجود در سامانه ها، مطالبات شهرداری از شهروندان و سازمانها و ارگانها شناسایی و اخذ شود.

وی افزود: یکپارچه سازی و تجمیع عوارض شهرداری ارومیه  در حوزه های مختلف از سالهای پیش به عنوان دغدغه ای جدی مطرح بود که به زودی جامه عمل پوشانده می شود.

رییس سازمان فناوری اطلاعات و ارتباطات شهرداری ارومیه گفت: طی فرآیندی که پیش بینی شده هر شهروندی که به هر کدام از مجموعه های شهرداری برای دریافت خدمتی مراجعه می کند الزاماً با استعلام کد ملی وی، تمامی بدهی هایش در حوزه های مختلف مانند عوارض نوسازی، خودرو، کسب و پیشه، تابلو و ... بلافاصله و به صورت سیستمی محاسبه می شود و با تسویه حساب در این مرحله، می توان از سایر خدمات بهره مند شد.

اسدپور ادامه داد: طی این پروسه تمامی عوارض شهرداری به صورت تجمیعی اخذ و به صورت تسهیمی و الکترونیکی به حساب های مربوطه انتقال می یابد و در این راستا هماهنگی های لازم بین بانک  های عامل و شهرداری و نحوه تسهیم الکترونیکی نیز پیش بینی شده است.

وی تصریح کرد: هدف سازمان فناوری اطلاعات و ارتباطات و هوشمندسازی فرآیندها، افزایش درآمدهای شهرداری و همچنین رفاه و آسایش شهروندی از طریق وصول مطالبات شهرداری در تمامی حوزه ها جهت مدیریت بهتر شهر و اجرای پروژه های جدید می باشد.

اسدپور یادآور شد: برقراری عدالت شهروندی نیز یکی از اهداف تجمیع پرداخت عوارض شهرداری است، چرا که همانطور که شهرداری در برابر شهر و شهروندان مسئول بوده و وظایف مشخصی دارد و نباید کوتاهی کند، ما نیز به عنوان تمامی شهروندان ارومیه در قبال زندگی در این شهر وظیفه داریم تا با پرداخت سهم و عوارض خود به شهرداری جهت مدیریت بهتر شهر کمک کرده و  به برقراری عدالت در توزیع امکانات شهری بشتابیم.

وی تأکید کرد: بی معنی خواهد بود برخی سالها عوارض خود را پرداخت نکنند و عده ای از شهروندان به طور مرتب تمامی عوارض شهرداری را تسویه کرده و جز شهروندان خوش حسابی باشند که دغدغه شان مدیریت بهتر شهر و توسعه شهری است.

رییس سازمان فناوری اطلاعات و ارتباطات شهرداری ارومیه خاطرنشان کرد: این امکان در سایت ارومیه من نیز به آدرس MY.URMIA.IR وجود خواهد داشت تا شهروندان از این طریق تمامی مطالبات خود را رویت و نسبت به تسویه عوارض شهرداری در حوزه های مختلف به صورت الکترونیکی و غیرحضوری اقدام کنند.

تعداد نمایش ها (719)/نظرات (0)

کلمات کلیدی:

x
تصویر روز
کلیه حقوق این سایت متعلق به سازمان فناوری اطلاعات و ارتباطات شهرداری ارومیه می باشد.
دی ان ان