اخبار کوتاه | اسفند

سامانه جامع آتش‌نشانی شهرداری ارومیه راه‌اندازی شد/ تحقق مدیریت و یکپارچه‌سازی اطلاعات حوادث آتش‌نشانی، ایمنی ابنیه‌ها و آموزش شهروندان

با همکاری سازمان فناوری اطلاعات؛

سامانه جامع آتش‌نشانی شهرداری ارومیه راه‌اندازی شد/ تحقق مدیریت و یکپارچه‌سازی اطلاعات حوادث آتش‌نشانی، ایمنی ابنیه‌ها و آموزش شهروندان

نویسنده: مرتضی خوشبخت/شنبه, 13 اسفند,1401/دسته ها: اخبار, اسفند

رتبه بندی این مطلب:
بدون رتبه

به گزارش روابط عمومی سازمان فناوری اطلاعات و ارتباطات شهرداری ارومیه، در راستای هوشمندسازی شهر و شهرداری ارومیه سازمان فناوری اطلاعات و ارتباطات با نیازسنجی در بسیاری از زمینه های فعالیت تخصصی مدیریت شهری اقدام به پیش بینی و طراحی سامانه ها و نرم افزارهایی با هدف سیستمی کردن امور و الکترونیکی فرآیندهای اداری می کند.

توسعه خدمات غیرحضوری در مجموعه مدیریت شهری بسیار حائز اهمیت بوده و همواره جز سیاست های اصلی شهردار ارومیه و مدیران مربوطه با هدف رفاه شهروندان، جلب رضایت آنها و شفافیت است.

در این راستا و در تداوم اقدامات قبلی در سازمانها و مناطق مختلف در حوزه هوشمندسازی، نرم‌افزار سامانه جامع آتش‌نشانی با هدف تسهیل در امدادرسانی به شهروندان همچنین آموزش و پیشگیری با همکاری سازمان های آتش نشانی و خدمات ایمنی و فناوری اطلاعات و ارتباطات شهرداری ارومیه راه‌اندازی شد.

این سامانه دارای بخش‌های مختلفی اعم از عملیاتی، آموزشی و پیشگیری است که اطلاعات ایمنی مربوط به هر بخش به صورت جداگانه در آن ثبت و بایگانی می‌شود.

هدف از راه‌اندازی این سامانه مدیریت و یکپارچه‌سازی اطلاعات مربوط به حوادث آتش‌نشانی، ایمنی ابنیه‌ها، آموزش شهروندان و بهبود در امر هدایت تیم‌های عملیاتی در حوادث احتمالی است که با شروع به کار آن این روند را شاهد خواهیم بود.
در این سامانه  تمامی اطلاعات مربوط به پرسنل، تعداد عملیات‌های امدادی و اطفایی و همچنین عملکرد تمامی ادارات سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی به تفکیک قابل دسترس است.

همچنین در تداوم راه اندازی سامانه جامع  آتش نشانی، برای پیشبرد اهداف و توسعه سامانه نیز جلسه ای تخصصی با حضور نماینده شرکت اجرا کننده آن و معاون و کارشناسان سازمان فناوری اطلاعات برگزار شد.

در این جلسه نیازمندی های سامانه جامع آتش نشانی مورد تحلیل قرار گرفته و نیازمندی های موجود به نماینده شرکت پیمانکار اجرا کننده سامانه اعلام و مقرر شد با هدف توسعه سامانه و اضافه شدن موارد جدید بر روی نرم افزار در آینده لیستی از سرویس های مورد نیاز از سوی واحد نرم افزار سازمان فاوا ارائه و همچنین مطابق فیلدهای مورد نیاز سرویس های لازم ایجاد و جهت اقدامات بعدی به شرکت اطلاع رسانی شود.

ساز و کار لازم برای ارسال پیامک ها از طریق نرم افزار آتش نشانی با استفاده از ظرفیت سامانه پیامکی شهرداری ارومیه در این جلسه اندیشیده شده و  سازمان فاوا نیز مأموریت یافت با  دریافت سرویس های نقشه از یکی از شرکت های همکار مدیریت شهری در این حوزه، آن را در اختیار شرکت اجرا کننده سامانه آتش نشانی قرار دهد.

نماینده شرکت مذکور نیز به تشریح کامل قابلیت های نرم افزاری آماده شده پرداخته و نحوه اجرای موارد اعلامی از سوی شهروندان به بحث و بررسی فنی و کارشناسی گذاشته شد.

تعداد نمایش ها (602)/نظرات (0)

کلمات کلیدی:

x
تصویر روز
کلیه حقوق این سایت متعلق به سازمان فناوری اطلاعات و ارتباطات شهرداری ارومیه می باشد.
دی ان ان